Dag 3: Krka watervallen en uit eten

18 augustus 2017 - Split, Kroatië

De wekker ging om kwart voor 7, wat voor kamer 1 (Lisanne en Anne)erg vroeg was. Het opstarten ging daardoor redelijk moeizaam, maar na het ontbijt waren we nog redelijk op tijd klaar en gingen we om half 8 op weg naar het ontmoetingspunt voor onze tour naar de Krka watervallen. De check-in was redelijk verwarrend doordat het ontmoetingspunt voor de tour voor meerdere tours gebruikt werd. Maar na een 1.5 uur durende busreis kwamen we aan bij Skradin, een plaatsje bij de watervallen in de buurt. Vanaf hier gingen we met de boot naar de Krka watervallen toe. Eenmaal aangekomen en na een uitgebreide uitleg over de kaart van het park, mochten we 3 uur lang vrij rondlopen en zwemmen. We begonnen met zwemmen bij de watervallen aangezien ons dit werd aanbevolen door onze aardige gids. Het was erg mooi en het water was heerlijk. De grote vissen die er zwommen waren wel wat minder leuk. Deze vissen zorgden voor lichte paniek tijdens het zwemmen. Ook een bikini vastmaken tijdens het zwemmen bleek niet helemaal makkelijk te zijn.
Na het zwemmen gingen we onder een boom lunchen (stokbrood met kruidenboter en appels mjam mjam). Daarna was er nog een uur over om de ronde te lopen door het park. Dit was helaas niet helemaal genoeg waardoor we na een tijdje maar terug zijn gelopen naar de bus. Hier hebben we nog een heerlijk calippo ijsje gegeten (best besteedde 60 kuna ooit).
Hierna reden we verder naar een stadje (Sibenik) in de buurt. We waren allemaal erg moe waardoor we in de bus allemaal half lagen te slapen en in het stadje een Siësta hebben gehouden.
Na terugkomst bij het appartement, werden we aangehouden door de eigenaar. Wat bleek, we zaten al 2 dagen in het verkeerde appartement door een fout. Ze hadden al onze spullen verplaatst naar een ander appartement, wat we niet helemaal een prettig idee vonden. Al lagen wel alle spullen letterlijk op dezelfde plek. Achja, we hebben gratis 2 dagen van een super mooi balkon mogen genieten en we hoefden de afwas van de ochtend niet te doen ('s ochtends net te weinig tijd en zin hiervoor gehad) , dus we mogen niet klagen!
Ook vonden we in dit appartement een hele mooie accessoire aan de muur, namelijk een ingelijst kartonnetje, prachtig. Lisanne vond dit nogal interessant en zocht er de diepere betekenis achter. Volgens mij was het gewoon gedaan omdat de muur anders zo kaal was, maarja. (Over dit woord, telkens als ook maar iemand het woord "maarja" zegt, krijgen we allemaal spontaan het lied "maarja,ik heb geen bananen...." in ons hoofd. Thanks Anne).
Na een kaartspelletje gedaan te hebben, gingen we uit eten bij een restaurant dichtbij ons appartement met mega mooi uitzicht. Het eten was heerlijk, maar we hebben nog nooit zulke slechte bediening gezien. De man was chagrijnig en we hebben ongeveer een half uur moeten wachten op de desertkaart. Wel hebben we hier een nieuwe vriend gemaakt, een lief katje. Er lopen hier overigens sowieso opvallend veel katjes rond.
Daarna hebben we nog een gezellige avond gehad en zijn we lekker gaan slapen. Morgen de laatste dag hier en dan vertrekken we 's avonds naar Ljubljana.

1. Sandra:
    18 augustus 2017
    Dit zit er allemaal prima uit: wat een mooie waterval!
  2. Joost:
    18 augustus 2017
    Mooie waterval en toch wel fijn dat je even een balkonnetje gehad hebt. Jammer van de slechte bediening maar het is belangrijker dat het eten lekker is, toch?
  3. Wilko:
    18 augustus 2017
    Mooi die Krka watervallen. Kroatië is ook zo'n mooi land. Is wel brutaal als je spullen zonder overleg verplaatst worden. Zou ik altijd in overleg doen. We willen nog wel een foto van dat ingelijste kartonnetje met deze beschrijving. Zal een interessant kunstwerkje zijn...
  4. Els:
    20 augustus 2017
    Hier ook zeer benieuwd naar het kartonnetje en de diepere betekenis!