Dag 2: zwemmen en de sunsettour

18 augustus 2017 - Split, Kroatië

Na een vermoeiende dag gisteren konden we vandaag lekker uitslapen. Helaas konden we niet met zn vieren bij elkaar slapen. Twee van ons hebben een zacht bed in een apparte kamer gedeeld, de andere twee lagen op een wat hardere slaapbank waar grote inkepingen inzaten in de woonkamer. Ondanks dat hebben we allemaal wel lekker en lang kunnen slapen. Daarna hebben we op het dakterras kunnen genieten van het ontbijt.
Aan het eind van de ochtend zijn we naar het strand gelopen. Dit zou volgens de appartementgozer in een kwartier moeten kunnen, maar wij hebben daar een halfuur van gemaakt. We zijn wel langs een schatig haventje gelopen waardoor je zou willen dat je zelf een bootje had en over de blauwe zee kan varen.
Anyway, uiteindelijk kwamen we bij een strandje van rotsen uit. Hier hebben wij onze handoekjes toen maar neergelegd. Inmiddels was de zon op zn hoogste punt en we hadden net een stukkie gelopen, dus we hadden allemaal wel zin in een verkoelende duik. Nou dat ging dus niet zo makkelijk. Voordat je echt kon zwemmen moest je over gladde rotsen heenklimmen met teenslippers die steeds bleven steken tussen stenen. Sommigen van ons waren best goed in het houden van hun evenwicht, de rest heeft overal blauwe plekken en de benen op meerdere plekken  opengehaald. Het water zelf was erg nice, heel helder en een fijne temperatuur. Helaas ging uit het water komen net zo soepel als erin, maar al met al was het wel weer een leuk avontuur. Na het zwemmen hebben we nog even gezond waarbij we fijn uitzicht hadden op oude bebruinde mannetjes in kleine zwembroekjes. Ook zijn we 3 keer gewaarschuwd voor een gladde rots waar we sowieso al niet van plan waren om op te klimmen. Kim besloot dat ze haar bikini wilde laten drogen in het zonnetje, dus ging ze op een muurtje zitten waar de golven steeds overheen spatten. Vonden wij wel een slimme actie. Na het zwemmen begonnen we weer aan onze half uur durende tocht naar huis. Daar hebben we vast heerlijk geluncht.
Na de lunch zijn we naar de boulevard van Split gegaan. We hadden namelijk gezien dat je leuke boottochten kunt maken en die kun je regelen op de boulevard. Aangezien we daar al wat later op de dag kwamen, waren er niet zoveel opties meer over. We vonden toch wel snel een leuke sunsettour waar we een paar uur later mee de zee op voeren. Het was een klein bootje met aan beide kanten van de boot ruimte voor ongeveer 6 mensen. Op de boot kregen we een mooie panoramic view van Split voor we de zonsondergang te gemoet voeren. Op de boot kregen we van de aardige bemanning allemaal een vaag shotje wat een beetje rook naar een combinatie van barbeque en hoestdrank en zeer appart smaakte, maar opzich niet vies was.
Gelukkig had Ali dr fancy camera mee dus konden we alles vereeuwigen (zie de foto's). Uiteindelijk zagen we de zon achter de bergen verdwijnen en de lucht rood kleuren onder het genot van een wijntje (behalve Lisanne, die moest weer moeilijk doen en had bier). Na de boottocht zijn we snel weer naar het appartement gegaan, omdat we de volgende dag heel vroeg op moesten staan. Hier hebben we nog een paar keer het populaire spel Frank's zoo gedaan en Anne heeft ons een zeer ingewikkeld maar interessant spel geleerd. Daarna zijn we naar bed gegaan voor de nacht die de laatste zou worden in ons mooie appartementje...