Dag 6: lekker relaxed

20 augustus 2017 - Ljubljana, Slovenië

Vandaag al dag 6, officieel over de helft van de vakantie en onze laatste volle dag in Ljubljana. Deze speciale dag begonnen we met lekker lang uitslapen. Na een nogal uitputtende dag na een korte nacht gisteren, hadden we dat ook wel nodig en hebben we ervan genoten. Alleen Kim had wat last van t licht s ochtends. We hebben namelijk nogal rare ramen. Eentje zit heel hoog en geeft uitzicht op de gang van het appartementencomplex, de andere kijkt uit op het restaurant wat er naast zit, er staat letterlijk een tafeltje aan de andere kant van het raam. Vooral ik vind dit hele gebeuren toch wel lichtelijk irritant. Anyways, na het opstaan zijn we meteen naar de supermarkt gegaan, want we hadden geen ontbijt meer (de druiven met pitjes erin niet meegerekend). Hier hebben we ons ontbijt bij elkaar gezocht en daarna zijn we dat gaan opeten in het zelfde parkje als gisteren. Dit keer geen vage sloveense sporten, maar het was danook zondag. Na onze brunch zijn we naar een fietsenstandplaats in de buurt gegaan, het leek ons namelijk wel leuk om fietsen te huren. 2 uur en veel gedoe later was dat dan ook gelukt. Het huren van fietsen hebben ze niet echt gebruiksvriendelijk gemaakt in Slovenie. Het fietsen zelf was erg leuk, een mooie manier om ljubljana te ontdekken. Het was er gelukkig redelijk vlak en op de meeste plekken was een fietspad, net Nederland dus eigenlijk. We zijn onder andere naar de universiteit gefietst, want dat misten we allemaal toch wel een beetje. Verder fietsten we door schattige parkjes en hadden we mooi uitzicht op de bergen. Eigenlijk was t vooral wel heel relaxed. Na het fietsen hebben we nog wat door de stad gelopen en later hebben we een heerlijk ijsje gegeten terwijl we vermaakt werden door kleine kinderen die voor ons schattig zaten te wezen. Aan het eind van de middag hebben we nog even bij de rivier gezeten waar we keken naar alle bootjes met mensen die langs kwamen. Weer heel relaxed dus. S avonds hebben we gegeten bij een restaurant aan de rivier. Hier heb ik de lekkerste risotto ooit gegeten (was opzich ook niet zo lastig want het was mn eerste risotto, maar toch). S avonds hebben we nog een superzoetsappige film gekeken die niet goed afliep en daarna zijn we maar naar bed gegaan want de wekker zou ons de volgende dag alweer vroeg wakker maken